arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲۲ فروردین ۱۴۰۳؛ از حضور پناهیان در کنار رئیسی بعد از جنجال اخیر و سانسور منصور ارضی در صداوسیما پس از انتقادش از پناهیان تا پیش بینی دلار ۸۰ یا ۱۰۰ هزار تومانی تا پایان سال و خودکشیِ پرستارِ ۳۲ساله کرمانشاهی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان با ۶ شهید
دو خودوری نیروی انتظامی در محور مواصلاتی سوران ـ مهرستان مورد حمله تروریستی قرار گرفت. تاکنون ۵ مامور پلیس در حمله عناصر گروهک جیش الظلم به شهادت رسیده‌اند. در این حمله تروریستی همچنین ۲ مامور پلیس نیز مجروح شده بودند که یکی از مجروحان به علت شدت جراحات به شهادت رسید. 

حضور صهیونیست‌ها در امارات برای ایران تهدید است
فرمانده نیروی دریایی سپاه حضور صهیونیست‌ها در امارات را برای انجام کار اقتصادی ندانست و با بیان اینکه صهیونیست ها در امارات در واقع کارهای امنیتی و نظامی انجام می‌دهند، آن را یک تهدید برشمرد که نباید این اتفاق بیفتد. 

واکنش دولت به قیمت دلار
سخنگوی دولت گفت: سیاست دولت در بخش تامین ارز کالاهای اساسی با نرخ ثابت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در سال قبل تأمین شد لذا تفاوت در نرخ های ارزی که در کانال ها مطرح می‌شود مبنایی ندارد که محصولاتی که در زندگی مردم استفاده شوند، تغییر کند چون تولیدکننده یا واردکننده و مصرف کننده کالا را با نرخ ارز ثابت دریافتی کرده است. 

ابتلای بهرام بیضایی به سرطان
پرویز جاهد نویسنده و منتقد سینما با انتشار تصویری از بهرام بیضایی نوشت: «عکس ظاهرا غیر متعارفی از بهرام بیضایی در فضای مجازی تکثیر شده و دوستانی درباره‌اش تحلیل و نظریه‌پردازی کرده و می‌کنند. تا جایی که اطلاع دارم متاسفانه آقای بیضایی مدتی است گرفتار هیولای وحشتناکی شده‌اند و با آن می‌جنگند. امیدوارم ایشان بتوانند این هیولا را شکست دهند و همچنان به آفرینش‌های خلاقه و منحصربفرد خود بپردازند.» 

گرانی بلیت هواپیما تا ۲ هفته دیگر؟
محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پیشنهاد افزایش قیمت بلیت هواپیما در شورای‌عالی هواپیمایی مطرح شده است و تا دو هفته آینده این افزایش اعمال خواهد شد. سخنگوی سازمان هواپیمایی در توضیحی پیرامون این موضوع گفت: قیمت‌های پیشنهادی بلیت پرواز‌های داخلی به ستاد تنظیم بازار ارائه شده است، حال نهایی شدن قیمت‌ها منوط به طی روال قانونی و بررسی و سپس تصمیم ستاد تنظیم بازار است و زمان آن مشخص نیست.

خودکشیِ پرستارِ ۳۲ساله کرمانشاهی
یکشنبه، ۱۹ فروردین ماه، برخی از رسانه‌ها از مرگِ خودخواسته‌ی یک جوانِ ۳۲ساله خبر دادند. نامش «ساسان» بود و تا چند ماه پیش به عنوانِ پرستارِ طرحیِ بیمارستانِ امام خمینیِ کرمانشاه، در بخشِ مسمومیت، یعنی همان بخشی که با «خودکشی» در ارتباط است، کار می‌کرد. دبیرکل خانه پرستار تایید کرده که از چند ماه پیش، دیگر قراردادِ این پرستار تمدید نشده بود و بعد از آن هم مدتی بیکار ماند. او با ارائه آماری گفته است: در ایام کرونا، ۲۷ درصد پرستاران افکارِ خودکشی و ۹ درصد هم آمادگی برای خودکشی داشتند. به گفته او، پرستاران بعد از پایانِ کرونا مطالباتشان نادیده گرفته شد و بسیاری از پرستارانِ طرحی نیز به راحتی کنار گذاشته شدند.

سانسور منصور ارضی در صداوسیما پس از انتقادش از پناهیان
در شرایطی که صداوسیما مشغول پخش زنده اظهارات منصور ارضی، مداح مشهور بود، به محض اینکه او شروع به انتقاد از علیرضا پناهیان کرد، ابتدا صدا و سپس تصویر او را به طور کامل قطع کرد. ارضی گفت: آی کسی که بالای منبر می گویی پیامبر گوشت تلخ بوده، بیچاره خواهی شد، عاقبت به خیر هم نمی شوید.  پناهیان اخیرا طی اظهاراتی روی آنتن زنده صداوسیما، پیامبر (ص) را گوشت تلخ توصیف کرده بود.

حضور پناهیان در کنار رئیسی بعد از جنجال اخیر
علیرضا پناهیان در نشست مسئولان، صاحب نظران و حلقه‌های میانی عرصه تولید و اقتصاد مردمی بعد از جنجال‌ها و اظهارات اخیرش درباره پیامبر گرامی اسلام و امیر المومنین (ع) حاضر شد. 

توضیح قوه قضائیه درباره پرونده زمین ۱۰۰۰ میلیاردی حوزه علمیه کاظم صدیقی
ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده زمین ۱۰۰۰ میلیاردی حوزه علمیه ازگل گفت: موسسه پیروان اندیشه‌های قائم برابر سند اقاله ثبت شده به شماره ۲۳۵۱۴ به تاریخ ۹ فرودین ۱۴۰۳ دفتر اسناد رسمی ۶۷، ۱۴ تهران مورد خریداری شده را به حوزه علمیه امام خمینی (ره) اقاله کرده است. 

اطلاعیه جدید پلیس درباره حجاب
فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تازه‌ترین اطلاعیه‌ای که با موضوع عفاف و حجاب منتشر کرده است، اعلام کرد: نقضِ ارزش‌هایِ ملی و مذهبی مربوط به پدیده پوشش، مورد نکوهش قاطبه شهروندان است. به همین سبب فرماندهی انتظامی  ضمنِ دعوتِ همگان به رعایت هنجار‌های دینی و اخلاقی با هرگونه اَعمالِ ناهنجار و ضدِ ارزش‌هایِ جامعه که توسطِ افرادی معدود و هنجارگریز صورت می‌گیرد برابر قانون با جدیت برخورد خواهد کرد. از این افراد انتظار می‌رود ضمن رعایت هنجار‌های ایرانی- اسلامی از جمله عفاف و حجاب  از هر نوع رفتاری که مطلوب جامعه نیست بپرهیزند .

حکم متهم قتل مهران سماک غیر قطعی است
ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده سرهنگ جوانمردی گفت: حکم صادره نسبت به پرونده مطروحه در شعبه هم عرض صادر شده اما این حکم غیرقطعی است. چنانچه محکوم علیه اعتراض کند و تقاضای فرجام خواهی داشته باشد، این پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد. در همه پرونده‌هایی که دارای جنبه خصوصی است؛ تمام اهتمام قوه قضاییه بر این استوار است که به تجلی صلح و سازش بیانجامد. 

کوروش کمپانی ۵۱۰۰ شاکی دارد
سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی گفت: تعداد شکات این پرونده قابل توجه هستند. ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در این زمینه طرح شکایت کردند. پرونده به صورت ویژه و خاص در حال رسیدگی است. دادستان تهران، سرپرست ناحیه ۵ دادسرای تهران نظارت کامل دارند .

سخنگوی قوهٔ قضائیه: سالار آقاخانی به ۳ سال حبس محکوم شده
سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده سالار آقاخان  در پرونده فساد ارزی گفت: سالار آقاخان  به اتهام مشارکت در قاچاق ارز و پرداخت رشوه به تحمل سه سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از جرم محکوم شده است. این پرونده در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی و اجرای احکام در شرف عملیات اجرایی حکم صادره است. 

پیش بینی دلار ۸۰ یا ۱۰۰ هزار تومانی تا پایان سال 
ذبیح الله اعظمی ساردویی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: من امیدوارم به عقلانیتی برسیم که حداقل زمانی‌که روسای قوا می‌نشینند و دستوری صادر می‌کنند آن را اجرایی کنند. شاهد دلاری هستیم که افسارگسیخته شده و از مرز ۶۴ هزار تومان عبور کرده است. فکر می‌کنم تا پایان سال به ۸۰ هزار تومان و در حالت بدبینانه امکان دارد به ۱۰۰ هزار تومان نیز برسد. ما همه از دولت انتظار داریم زیرا تمام این‌ها دست دولت است. در این راستا نیز دولت قوانین کمی تصویب نکرده است، مثل، جهش مسکن و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و... که بخشی را باید دولت اجرا کند.

 

نظرات بینندگان